Назад  |   Начало  »  Алтернативно лечение  »  Лечебно хранене  »  Вредни храни  »  5 бели храни, които са вредни за нашето здраве

5 бели храни, които са вредни за нашето здраве

5 бели храни, които са вредни за нашето здраве

Повечето хора не знаят, че някои от най-често използваните храни, всъщност са вредни за организма. Може би това е причината да продължават да ги консумират всеки ден. Трябва обаче да знаете, че белият ориз, рафинираната сол, пастьоризираното краве мляко, рафинираната захар и бялото брашно са 5-те най-вредни бели храни, защото имат много малко хранителни вещества, протеини и витамини. Ако консумирате тези 5 продукта всеки ден, ще увеличите значително риска от диабет, високо кръвно налягане и други общи заболявания. Знаете ли, че хората, които ядат бял 5 пъти седмично имат до 17% по-голяма вероятност да развият диабет? Това е само един от примерите, колко опасни и вредни могат да бъдат тези храни. Трябва да знаем повече за тези широкоразпространени храни, преди да ги слагаме в устата си всеки ден.

Рафинирано бяло брашно

Бялото брашно е почти изцяло скорбяла и съдържа много малка част от хранителните вещества на зърното. Допълнителните химични процедури, които превръщат зърното в брашно, водят до образуването на алоксан, вещество използвано за предизвикване на диабет в здрави мишки, за научни изследвания. Да точно така! Алоксана причинява диабет, освобождавайки огромни количества свободни радикали в панкреасните бета-клетки, което води до тяхното унищожаване.

Рафинирана бяла захар

Бялата захар не би трябвало да се смята за храна, а за чисто химическо вещество, което се извлича от растителни източници, като захарна тръстика или захарно цвекло. В процеса на извличане се премахват всички протеинови влакна и около 90% от хранителните вещества. При производството на рафинираната бяла захар се създават алкални реакции, които премахват почти всички витамини. След това се добавя и въглероден диоксид и се извършва допълнителна обработка с калциев сулфат и сярна киселина за избелване, откъдето идва и цвета на продукта захар. Рафинираната бяла захар няма протеини, витамини, минерали, ензими, микроелементи, фибри, мазнини, нищо което може да се свърже с човешката храна. Тази захар носи само енергия и нищо повече.

Пастьоризирано краве мляко

Процеса на пастьоризация дава на млякото по-дълъг срок на годност, но цената за това е доста висока. Този процес премахва ценни ензими и витамини (А, С, В6, В12). В същото време в процеса на пастьоризация към млякото се добавят хормони и антибиотици. Пастьоризацията убива и полезните бактерии, които се срещат в суровото мляко, като лактобацилус ацидофилус. Унищожава над 20% от йода, съдържащ се в млякото, предизвиква запек и отнема на млякото неговите най-важни хранителни качества.

Рафиниран бял ориз

Белият ориз води до значителни увеличаване на нивата на глюкоза в кръвта, което от своя страна увеличава риска от диабет. Обработката на ориза включва процеси, които премахват неговия външен слой и зародиша. В общи линии остава само тази част от ориза, която съдържа предимно нишесте.

Рафинирана бяла сол

Солта, която всички ние използваме е натриев хлорид. Този продукт увеличава риска от редица сърдечно-съдови заболявания. Рафинираната сол предизвиква редица вредни странични ефекти, при хората, които я консумират редовно. Готварската сол съдържа йод, който е необходим за доброто ни здраве. Солта използвана в преработените храни или заведенията за бързо хранене обаче, често няма добавена йод. В процеса на рафиниране към солта се добавя флуор, който в големи количества е вреден за здравето. Консумацията на прекалено много сол може да доведе и до проблеми с високо кръвно налягане.

Рейтинг: 5.0/5 на базата на 2 оценки
прегледи 5668

Препоръчани продукти

Коментари за 5 бели храни, които са вредни за нашето здраве

  1. .

    Е как пък едно вярно твърдение да няма в тази статия
    - храната е нещо, което основно дава енергия! Ето защо спекулациите,че ако нещо дава само енергия то това не е храна е пълна глупост. Виж, обраното - ако нещо дава само разни полезности - микроелементи например - но не дава енергия, то това нещо със сигурност не е храна!
    По-натам:
    - Разликата между рафинираната и нерафинираната захар е в цената, вкуса и я някакво количество микроелементи (които лесно се набавят от други източници и хората не разчитат на захарта, за да си ги набавят). И двата типа захари са лесно усвояеми храни.
    - по-добре бял хляб от колкото оцветен хляб. И да помним, че хляба е много полезен!
    - белия ориз си е ок, нищестето не е вредно!
    - солта е ужасно важна за човека, не случайно част от заплатите на римските войници са плащани като сол. Сега на практика цялата сол, която се продава е йодирана, та твърдението, че "Солта използвана в преработените храни или заведенията за бързо хранене обаче, често няма добавена йод" си е за съд. Флуора е е полезен и много важен за зъбите и е хубаво да го има
    Рафинираната сол в необходимите количества е жизнено важна за здравето!
    - пастьоризирането мляко е безопазно и полезно. Това е една от най-значимите промени (съизмерима с унищожаването на едрата шарка) и е налудничво да се отрича. На дали има здравомислещ човек който да иска да рискува живота си и да пие сурово непасьоризирано мляко . А варенето е много по-хард от пастьоризирането, да припомним,че пасторизирането е загляване до температира, по-ниска то тази на кипене!

    Спрепоръка автора никога да не пише повече статия, свързана с хранене поради крайна некомпентенст и причиняване на обществена вреда

  2. 1.

    Експер, бих ти казала: "Я се скрий!", но няма да го направя. Просто статията е 100% вярна - за съжаление.

  3. 2.

    Изходът от тези проблемосъздаващи бели храни е: Постепенно се заменя бялата захар с кафява или с мед, синтетичната бяла сол се заменя с каменна / накисват се чисти парчета в буркан с преварена вода и се соли с тази течност/, млякото се заменя с кисело или растителни варианти, или се избягва. Ориз има небелен - малко по-скъп и малко повече време изисква да се свари, само с брашното е по-сложно да се осигури чисто пълнозърнесто, но не е невъзможно.

Подобни статии